Klubb‎ > ‎Arkiv‎ > ‎Arkiv 2015‎ > ‎

SkawCup 2015


Informasjonsskriv nr. 7 - nå er vi snart klar til avreise!

lagt inn 28. jun. 2015, 11:00 av Anne Britt Søreng   [ oppdatert 9. jul. 2015, 01:16 av FK Toten ]

Det er vanskelig å samle troppene for felles informasjonsmøte før avreise og vil velger derfor å legge ut informasjonen her på hjemmesiden. 

Husk at alle må lese gjennom, underskrive og levere svarslipp for reglementet til trener eller lagleder før avreise. Reglementet er vedlagt denne artikkelen (nederst). 

Hvis det er noen som ikke har betalt deltakeravgift del 2, så må dette gjøres snarest til kontonr. 2050 28 03159. Merk innbetalingen med spillers navn og lagstilhørighet. 

Avreise

Vi reiser fredag 17. juli. Oppmøte på bussholdeplassen ved Totenhallen kl. 15.45. Avreise så snart vi har fått alt om bord. Vi skal kjøre Stena Line som legger fra kai kl. 19.30. Det er Halveg turbuss med venner (2 busser) som skal kjøre oss til Oslo.

Voksne på reisen

Reiseleder: Tone Barkhald, telefon 48267796

G 19: Bjørn Ingolf Sørum og Lars Håkensbakken. I tillegg bidrar Bror Helgestad og Ole Christian Hveem

G 16: Hans Christian Møllerhagen, Cato Fjeld, Håkon Svellet og Pål Tallerud

J 16: Arild Barkhald, Tone Barkhald og Stein Roger Sørum

To voksne sover sammen med hver gruppe hver natt.

Hva må du ha med deg?

Alle må pakke to kolli. I en liten ryggsekk/bag pakker du det du trenger for overfarten til Danmark. Denne ryggsekken/bagen er også kjekk å ha til utstyr som skal være med på stadion. I den store bagen pakke du alt du trenger i Danmark. Den store bagen blir lastet på en bagasjetralle under overfarten (dette gjelder begge veger). Det er viktig å ha med nok utstyr, men husk av vi skal være borte ei uke og ikke en måned J

Fotballutstyr (shortser, strømper, fotballsko, leggskinner), dagligtøy, sko, treningstøy, regntøy, håndklær, toalettartikler, bankkort(penger), pass, medisiner i daglig bruk, hodepine-/febernedsettende tabletter. Badetøy? Mat og drikke til lørdag morgen? Reisesyketabletter? Se avsnitt "Overnatting" i forhold til hva som trengs av overnattingsutstyr. 

Pass som legitimasjon

Du lurer kanskje på hvorfor du må ha med pass? Dette er fordi pass vil være godkjent legitimasjon i alle situasjoner. Vi har vært oppe i to situasjoner som gjorde pass påkrevd. I 2011 reiste vi den 22. juli og kom oss inn til Oslo før byen ble sperret av. I 2014 reise vi rett etter at trusselbildet mot Norge hadde blitt hevet. I begge situasjoner ble pass krevd som legitimasjon både på utreise og innreise. Passene blir samlet inn og passet på av lagledelsen under oppholdet i Danmark.

Båtturen nedover

Vi skal kjøre Stena Line fra Oslo med avreise kl. 19.30. På nedfarten får vi 4-sengs lugarer. Det blir lagt ut oppdatert lugarliste i denne artikkelen i løpet av uke 27/15. Hver lugar har en lugarsjef som har et spesielt ansvar for at alle på lugaren har det bra og at de beskjeder som blir gitt, blir fulgt.

Det blir felles middagsbuffet kl. 2100 med fri tilgang til et rikholdig buffetbord med varme og kalde retter samt alkoholfritt drikke.

Båtens ordensregler for ro på lugarene følges. Det skal trolig være ro kl. 23.00. Dette vil dere få nærmere beskjed om.

Båten legger til kai tidlig – kl. 0715 - og vi går i samlet flokk av båten og til oppmøtestedet der bussene som skal frakte oss til Fredrikshavn venter. Det kommer nærmere beskjed om dette. En god regel er å slå følge med en juniorgutt – de vet hvor de skal gå.

Det er ikke frokost om bord på båten. Første måltid blir lunch i Skagen. Dersom noen vil ha frokost, må man ha med seg dette eller kjøpe for egen regning i restauranten.

Overnatting 

Alle lag skal bo på Skagen kultursenter (der matsalen og svømmehallen er og der shuttlebussen går)

G 16 og G 19

Alle skal overnatte i del av idrettshallen. Alle må ha med madrass og sovepose/dyne/pute. 

J 16 

Jentene får en stor sovesal med køyesenger. Dere trenger ikke å ha med madrass og sovepose, men må ha med laken, dynetrekk og putevar. 

Livet i Skagen

Måltidene spises lagvis på Skagen kultursenter. Det serveres frokost, lunch og middag. Til frokost er det brødmat, pålegg og melk. Til lunch er det brødmat og gjerne en salat. Til frokost er det vanlig middagsmat. Det er viktig at alle er nøye med å spise de tre måltidene. Det er tøffe dager med mye aktivitet, så energipåfyll er nødvendig. I tillegg er det viktig at alle får i seg nok drikke. Erfaring tilsier at det går mye Caprisone i løpet av uka, men det er lurt å drikke litt vann ogsåJ Og blir du sulten, kan det alltid kjøpes mat i byen eller du kan kjøpe toast i kiosken på skolen.  

Det er kort veg mellom overnattingsstedet, stadion og byen. Mange leie sykkel av en av de mange sykkelutleiefirmaene. Andre går eller kjører buss som går mellom stadion og kultursenteret. Skagen by er 5 minutters gange fra kultursenteret.

Mange vil bade på turen. På fritidssenteret er det oppvarmet basseng som koster noen kroner. Ellers er det strand fra Skagen by og helt ut til Grenen.

Hvis noen vil gå/jogge, er det supre muligheter for det med et stort nettverk av barke- og grusløyper. Håkensbakken og A. Barkhald vet hvor J

Vi oppfatter Skagen som en trygg by og lar ungdommene dra i byen alene. Det er imidlertid en forutsetning at det blir gitt beskjed hvor en drar og at hjemkomsttid overholdes.

Fotballturneringen

Turneringsoppsett legges ut på http://www.skawcup.dk/page.aspx?id=53176

Hvis mulig forutsetter vi at lagene ser hverandres kamper. Dette avtales innad i lagene i forhold til egen kampforberedelse og kampavvikling.

Husk at vi skal representere FK Toten og Kolbu/KK Fotball på en god måte på og utenfor banen. Vi har respekt for medspillere, motspillere og dommere. Vi har fokus på det vi får gjort noe med – oss selv – og lar andre ha kontroll på det andre skal ha kontroll på.

Hjemreise

Dere får nærmere beskjed om når bussen henter oss fredag 24. juli. Det eneste som er sikkert, er at det blir tidlig da båten går kl. 09.15 fra Fredrikshavn. Vi har dagseiling hjem og båten kommer til Oslo kl. 18.30. I Oslo venter Einar og co på oss og frakter oss trygt tilbake til Lena. Merk at det ikke blir avstigning noe annet sted – dette for å sikre raskest mulig hjemtur for hele gruppen. Vi er tilbake på Lena mellom kl. 20-21. Reiseleder ber spillerne ta kontakt med de som skal hente når vi er på Minnesund.

Midt på dagen blir det felles lunchbuffet for hele gruppa. Dere får nærmere beskjed om oppmøte til dette.

Det er ikke lugarer tilgjengelig på hjemturen. Hvis noen vil ha det, må dette bestilles og betales for egen regning (kan bestilles i resepsjonen når vi kommer om bord).

Sykdommer og medisiner i daglig bruk 

Det er viktig at laglederne får beskjed dersom du har sykdommer eller bruker medisiner det må tas hensyn til under reisen. Husk å ta med medisiner i daglig bruk. Dersom du bruker inhalator med astmamedisiner, kan det være lurt å ha en ekstra i lagkofferten slik at du har i tilfelle behov på kamp.

Lag og spillere 

Det er meldt på følgende lag:

G 19: 2 lag i ordinær klasse

G 16: 1 lag i elite og 1 lag i ordinær klasse

J 16: 2 lag i G 14. Det jobbes med 7er kamper mot jentelag på torsdagen da jentelagene ikke kan gå til finalespill.

Det er gruppenes lagledere som tar ut troppene. Med 2 lag påmeldt i hver klasse blir det mye spilletid på alle. Vær oppmerksom på at det er spesielle regler som gjelder for G 16 elite slik at spillere ikke kan rullere så mye som i ordinær klasse.

Spørsmål?

Noe du savner informasjon om eller lurer på? Ta kontakt med Anne Britt på telefon 95909314 eller mail anne.britt.soreng@outlook.com fram til avreise.

Spørsmål på turen rettet til laglederne eller Tone Barkhald. 

Informasjonsskriv nr. 6

lagt inn 14. jun. 2015, 04:22 av Anne Britt Søreng   [ oppdatert 3. jul. 2015, 05:23 av FK Toten ]

Det går fort til avreise. Det vil bli et obligatorisk spiller- og foreldemøte før vi reiser (dato er ikke fastsatt ennå), men det er noen ting som kan informeres om og forberedes allerede nå. 

Alle som skal være med på turen må ha med gyldig pass på reisen. Reiseselskapet anbefaler pass om ID og vi har ved to anledninger - 2011 og 2014 - opplevd at det har vært greit med pass grunnet streng sikkerhetskontroll ved utreise og innreise til Norge. 

FK Toten har utarbeidet et reglement som skal gjennomleses og underskrives av spiller og minst en foreldre/foresatt før avreise. Underskrevet dokument leveres til lagleder snarest og senest ved avreise. Se vedlegg. 

Det har kommet noen forespørsler om hvor mye penger det er greit å ha med på tur. FK Toten har ingen mening om dette - det er et privat anliggende. Vi anbefaler bruk av kort for å unngå situasjoner der penger blir borte. 

Lugarlista er oversendt til reisebyrået. Merk at hver lugar har en lugaransvarlig. Denne personen har et ekstra ansvar for at alle på lugaren har det bra på overfarten og at alle forholder seg til de beskjeder som blir gitt. 

Puljeoppsettet finner du her: http://www.skawcup.dk/page.aspx?id=53176
B 19 - G 19
B 16 elite og ordinær - G 16 
B 14 - J 16. Det jobben som kamper mot jentelag torsdag i stedet for evn. sluttspill. 

Informasjonsskriv nr. 5

lagt inn 19. mai 2015, 09:55 av Anne Britt Søreng   [ oppdatert 19. mai 2015, 09:55 av FK Toten ]

Er det noen som har matallergier - reelle, ikke på nivå "liker ikke" - som må hensyntas under oppholdet i Danmark? Eller skal ha mat uten svinekjøtt? 

Hvis ja, må jeg ha beskjed om dette snarest og senest  24. mai 2015. Melding gis i personlig melding på FB, mail til anne.britt.soreng@outlook.com eller ring/SMS til 95909314. Jeg foretrekker tilbakemelding fra foreldre/foresatte. 

Informasjonsskriv nr. 4

lagt inn 25. apr. 2015, 11:09 av Anne Britt Søreng   [ oppdatert 26. apr. 2015, 00:15 av FK Toten ]

Da er vi klar for innbetaling av restbeløp til Skawcup. 

Totalkostnaden pr. deltaker blir kr. 3.500,- Alle har innbetalt depositum på kr. 1.500,- 

Restbeløp kr. 2.000,- innbetales til kontonr. 2050 28 03159 senest 30. mai 2015. Innbetalingen MÅ merkes med spillers navn. 

Jeg ber om at alle betaler innen fastsatt frist med mindre det gjøres avtale om annen innbetalingsfrist med Magnus Aas. Det burde være unødvendig at Magnus og undertegnede skal bruke masse tid på å purre på innbetalinger. 

Anne Britt 

Informasjonsskriv nr. 3

lagt inn 25. mar. 2015, 11:32 av Anne Britt Søreng   [ oppdatert 25. mar. 2015, 11:32 av FK Toten ]

Jentene blir med på Skawcup! Det ble bestemt på spiller- og foreldremøte onsdag 25. mars. Jentene blir påmeldt i G 14-klassa. Antall lag er avhengig av antall spillere. 

Absolutt siste frist for påmelding evn. avmelding er torsdag 26. mars kl. 17.

De som vil melde seg på, gjør dette ved å innbetale depositum til klubbens cupkonto + sende en mail til Anne Britt Søreng på anne.britt.soreng@outlook.com. Se informasjonsskriv nr. 1 for mer info om betaling. 

De som vil melde seg av, gjør dette ved å sende en mail til Anne Britt Søreng på anne.britt.soreng@outlook.com. Oppgi navn på spiller som skal meldes av samt kontonr. og kontoinnehavers navn. 

Informasjonsskriv nr. 2

lagt inn 16. mar. 2015, 09:49 av Anne Britt Søreng   [ oppdatert 16. mar. 2015, 09:49 av FK Toten ]

I skrivende stund skriver vi 16. mars. Ved påmeldingsfristen var det ca. 70 ungdommer som hadde meldt seg på Skawcup - fantastisk! Slik det ser ut nå blir det ett juniorlag og to guttelag fra FK Toten i Skagen i sommer. Rett etter innbetalingsfristens utløp fikk vi beskjed fra Skawcupledelsen om at det ikke blir turnering for J 16 grunnet manglende interesse. Vi jobber derfor med alternativer for jentene som blir presentert på spiller- og foreldremøte torsdag 19/3 (se innkalling på jentesiden). Resultatet av dette møtet bekjentgjøres så snart møtet er avholdt. Det er viktig at alle spillere og foreldre rundt J 16 møter på møtet. 

Hvis det fortsatt er noen som vil melde seg på, så er ENDELIG PÅMELDINGSFRIST FREDAG 20. MARS. Vi må sette strek en gang og det er nå. Dette fordi vi jobber for å få inn tilbud på buss i tillegg til at det skal bestilles båtplasser. Se info om påmelding på informasjonsskriv 1. 

Vi har fått beskjed fra reisebyrået om endringer i båtavgangene. Dette har ingen stor praktisk betydning for oss. De nye tidene er 
  • Utreise fra Oslo fredag 17/7 kl. 1930 med ankomst Fredrikshavn kl. 0715 neste dag 
  • Utreise fra Fredrikshavn 24/7 kl. 0915 med ankomst Oslo kl. 1830 samme ettermiddag 

Informasjonskriv #1

lagt inn 1. jan. 2015, 12:57 av Jan Kolnier   [ oppdatert 1. jan. 2015, 12:57 av FK Toten ]

Tradisjonen tro satser vi på Skawcup i Skagen også i år. Årets cup spilles 18. – 23. juli, med avreise 17. 

juli og hjemkomst 24. juli. Vi har gitt foreløpig meldt interesse for å melde på lag i G 16, g 19 og J 16. 

Påmeldingsfristen for klubbene er 1. mai og vi vil ikke få noen endelig bekreftelse på hvilke klasser 

som settes opp før arrangøren har fått endelig oversikt over påmeldte lag. 

Det vil koste ca. kr. 3.500 – 4.000,- pr. spiller å delta på cupen. Dette inkluderer buss tur/retur Lena – 

Oslo, båt tur/retur Oslo – Fredrikshavn med Stena Line, middagsbuffet på utreise, lunchbuffet på 

hjemreise, buss tur/retur Fredrikshavn – Skagen, overnatting på skole, turneringsdeltakelse og tre 

måltider pr. dag. 

Deltakeravgiften deles i to. Første innbetaling på kr. 1.500,-  gjelder som bindende påmelding. D.v.s. 

at de som har tenkt å være med til Danmark må betale innen fastsatt frist. Innbetalingsfrist er 1. 

mars 2015. 

Andre innbetaling har innbetalingsfrist 30. mai 2015. Endelig restbeløp kunngjøres så snart vi har 

oversikt over hvor mange som skal delta. 

Beløpene innbetales til kontonr. 2050 28 03159. Innbetalingen skal merkes med spillers navn! 

Det vil ikke bli utsendt faktura for beløpende, men det vil bli gitt påminnelse om innbetaling via 

klubbens hjemmeside og via hvert lag. Vi ber om at alle betaler innen forfall slik at vi slipper å bruke tid 

på purring. 

Evn. inntektsbringende dugnader for å redusere deltakeravgiften, organiseres av det enkelte lag. 

Klubben gjør oppmerksom på at slike dugnader kommer i tillegg til klubbens ordinære 

inntektsbringende tiltak. 

Vi håper at det er mange foreldre, søsken, besteforeldre og andre interesserte som vil være med til 

Danmark på ferie og som heiagjeng. Det er mange reisebyråer som tilbyr overnatting på hotell, i 

leiligheter eller feriehus. Det kan lønne seg å leie sykkel på forhånd da det er stor rift om syklene da 

enkleste måte å komme seg rundt i Skagen er å sykle. 

Spørsmål? Ta kontakt med Anne Britt Søreng på telefon 95909314 eller mail 



1-7 of 7