Klubb‎ > ‎Arkiv‎ > ‎

Arkiv 2017

Reglement 2017

lagt inn 18. jul. 2017, 00:59 av FK Toten   [ oppdatert 10. feb. 2018, 08:40 ]


Skawcup og DANA cup 2017 - Infoskriv #4

lagt inn 5. jul. 2017, 00:30 av Rolf Vidar Gunnarsrud   [ oppdatert 10. feb. 2018, 08:41 av FK Toten ]

Det planlegges eget INFO møte for G16 TORSDAG 20. juli klokken 18/15 (etter trening)

Forslag til pakkeliste og eget skriv om ordensregler kommer!

 

Snart KUN 2 uker til avreise!

Vi er 77 reisende og totalt en gruppe på 81 personer dette året, fordeling som følger;

3 lag Gutter 16 bestående av;

44 Guttespillere (+ Erlend M. Riste)*,  7 juniorspillere og 6 (+ 3 lagledere/trenere)*

*(reiser ikke sammen med gruppen)

1 lag Jenter 17 bestående av:

15 jentespillere og 3 lagledere/trenere

Bente Olaug og Anna G. Reinsby reiser sammen med gruppen i egen bil.

Reiseledere på turen er:

G16: Tom Bjerregård (+47 414 14 372) og Jan-Børge Helland (+47 916 24 697).

J17: Stian Sveum Søreng (+47 900 88 226)

Lagre numrene slik at disse kan kontaktes ved behov.

 

Reisen

(73 passasjerer fordelt på 2 busser)

21. juli kl. 15:45 Senest oppmøtetidspunkt Bussholdeplass ved Totenhallen.

                            Busser fra JVB (AS Jotunheimen og Valdresruten Bilselskap)

21. juli kl. 16:00 Avreise.

21. juli kl. 19:30 Stena Saga seiler fra Oslo  (HUSK GYLDIG PASS!)

                            Ved ankomst til Stena Line blir det omlasting av bagasje, og utlevering av bording-/nøkkelkort.

21. juli kl. 21:30 Middag v/ Buffèrestaurant TASTE

22. juli kl. 06:00 Frokost. (Det er bestilt frokost til alle med unntak av 15 x Jenter)

22. juli kl. 9:15 Ankomst Frederikshavn

                           Omlasting av bagasje til ventende busser fra Hirtshals Hjørring Busselskap, merket Skaw Cup.

22. juli kl. 11:00 Ankomst Skagen Skole

 

TIPS!

Den enkelte pakker en stor og en liten bag/ryggsekk. Stor bag skal inneholde det du trenger under oppholdet i Skagen. Denne store bagen vil ikke være tilgjengelig under reisen. Liten bag/ryggsekk bør inneholde alt du trenger på selve reisen, og denne er grei å benytte til utstyr på kamper mm.

Alle må også ha med sammenleggbart liggeunderlag/enkel luftmadrass (reglementet for cupen sier maks størrelse 90 x 200cm) og sovepose (ev liten pute) for overnattingene.


Hjemreise Gutt16

(54 passasjerer fordelt på 1 buss)

Tidspunktet for hjemreisen fredag 28/7 er ikke fastsatt, men avreise blir tidlig! Ferja har avgang kl. 0915 (oppmøte senest en time før) og bussturen tar en snau time.

På hjemturen om bord på ferja er det felles lunsjbuffet for lagene kl. 11:30. Alle møter samtidig pga. felles billett.

Ankomst (anløp) Oslo er fredag 28/7 kl. 1830. Dvs. at ankomst Totenhallen ca. 21:15.

Det blir ikke anledning til å foreta påstigninger eller avstigninger på tur/retur utenom Totenhallen.

 

Hjemreise Jenter17

(17 passasjerer fordelt på 1 buss – NB!  Karen B. ordner seg selv?)

Følger eget program søndag 30. juli – men med sammenfallende tidspunkter som Gutta.
Det gjøres oppmerksom på at lunsj på returen IKKE inngår i jentenes billett.

Da gjenstår det bare for oss i Ressursgruppa å ønske alle en riktig god tur!
Bente, Unni, Tom og Rolf.

Skaw Cup 2017, Infoskriv #3

lagt inn 16. jun. 2017, 01:09 av FK Toten   [ oppdatert 10. feb. 2018, 08:41 ]

Vi har fått beskjed fra turneringen om at puljeoppsett for Skaw Cup 2017,  vil være klart i månedsskiftet juni/juli.
Oppsettet vil bli lagt ut på cupens hjemmeside www.skawcup.dk
 
Vedr. kampoppsett er dette forventet å være klart ca. 15/7.
 
For lag som bor på skole, ber vi dere lese nøye vedlagt skriv med retningslinjer for overnatting på Skagen Skole under Skaw Cup.
 
 
Med vennlig hilsen
Aina Nygaard
Indre Østfold Reisebyrå as.
Tlf. +47 69 84 71 00

Skaw Cup 2017, Infoskriv #2

lagt inn 8. jun. 2017, 02:26 av Rolf Vidar Gunnarsrud   [ oppdatert 10. feb. 2018, 08:41 av FK Toten ]

Dagene går, ukene løper og månedene sprinter i vei for oss i arrangørstaben!

 

Vi har kontroll på deltagere, spillere, lagledere og trenere til Skaw cup. I tillegg vil få besøk av J17 på reisen til Skagen og frem til mandag formiddag da de reiser videre til Dana cup i Hjørring.

Totalt er vi da ei gruppe på 79 personer. Buss t/r Oslo vil være JVB som sist år. Flere detaljer om reisa kommer senere.

Unni, Bente og Tom B. har god kontroll på sponsorer og loddbøker (trekning foretatt denne uken i samarbeid med Bjørn Slåttsveen). ER DET FLERE SOM ØNSKER SEG EN T-Skjorte med Sponsortrykk så haster det med å bestille. Kontakt Unni eller Bente umiddelbart om dette er aktuelt!

 

Kort Betalingsfrist:

Sluttregning fra IØR på deltakeravgift/reisekostnader er ikke mottatt, men frist for betaling er 20. Juni 2017. Dette betyr at spillere må innbetale sluttsummen (Deltageravgift, minus sponsorpenger/loddsalg/vareopptelling og betalt depositum) innen 15. juni. Noen av dere har allerede dekket hele beløpet – andre mangler hele beløpet. Dette har dere til en viss grad av kontroll på selv og – derfor denne pre advarselen. Utgangspunktet er at turen koster ca. kr 4.000/4.200 pr. spiller inklusive måltider på båten.

 

Pass

For reisen til Danmark kreves pass, ingen unntak. Det er kun pass som er gyldig reise- og id-dokument. Ferjeselskapet godtar kun pass som identifikasjon for den enkelte reisende. Derfor:

 

Sjekk at du har gyldig pass for hele tiden du skal være på reise.

Har du ikke gyldig pass, bestill umiddelbart!

 

 

For arr. Gruppa. Rolf

SkawCup 2017 Infoskriv #3 (dansk)

lagt inn 22. mai 2017, 08:58 av Jan Kolnier   [ oppdatert 10. feb. 2018, 08:41 av FK Toten ]

TURNERINGSINFORMATION


Turneringen er åben for alle klubber, som gennem sit lands fodboldforbund er medlem af FIFA.

Skaw Cup inddeler holdene i puljer efter antal af tilmeldte hold. Puljernes størrelse varierer efter deltagende hold.

Holdene inddeles i puljer med 3 - 7 hold, der spiller alle mod alle. Vundne kampe giver 3 point, uafgjort 1 point og tabte 0 point. Puljeplacering afgøres som følger.

1. Flest point i kampene mellem de aktuelle hold.

2. Målforskel i kampene mellem de aktuelle hold.

3. Flest scorede mål i kampene mellem de aktuelle hold.

4. Lodtrækning som foretages af Skagen Idræts Klub.

I udvalgte rækker laves der også slutspil for de øvrige hold. De indledende kampe er færdigspillet onsdag til middag. Der spilles slutspilskampe og finaler onsdag eftermiddag og torsdag.

Uafgjorte kampe i slutspillet og finaler afgøres med straffespark.

Regler:

Kampene i Skaw Cup afvikles efter FIFAs og DBUs regler.

Vundne kampe giver 3 point.

Autoriserede dommere vil dømme under alle kampene.

Skaw Cup's dommere er af en meget høj standard.

Spilleberettigelse:

Alle hold består af indtil 20 spillere.

En spiller kan godt være spilleberettiget på indtil 2 hold fra samme klub, såfremt følgende opfyldes:

1: Spilleren må ikke være for gammel til at spille på nogen af holdene.

2: Spilleren må ikke være markeret som niveau 1 spiller på et niveau 1-hold.

3: Spilleren skal stå opført på spillerliste for begge gældende hold.

Kun de spillere, der er påført spillerlisten ved turneringens start, er spilleberettigede. Der kan kun i meget Særlige tilfælde tillades - og altid med Skaw Cup turneringsledelsens samtykke - at ekstra spillere kan tilføjes listen efter turneringsstart.

Hospiterende spillere er tilladt, såfremt de har tilladelse til at deltage i Cuppen af deres moderklub.

Specielt for B19, niveau 1 og B16, niveau 1:

Såfremt en klub deltager med et hold i disse rækker også deltager med andre hold i Cuppen, gælder flg. regler:

Klubben skal ved check-in aflevere en bruttoliste for hvert hold med indtil 20 spillere. På samme liste skal der for hold i niveau 1 markeres 15 spillere, der under hele turneringen KUN må fungere på holdet i rækken. Alle andre spillere må benyttes på et andet hold. Dette er for at undgå, at der trækkes førsteholdsspillere ned på andre hold i pressede situationer. Hvis en klub stiller med 2 niveau 1 hold i samme række fastlåses samtlige, indtil 20 spillere på hvert hold.

Der gives ikke anledning til at en klub stiller med mere end 2 hold i hver niveau 1 klasse.

Alle hold skal ved check-in medbringe den i forvejen tilsendte spillerliste i udfyldt stand med navne og fødselsår på samtlige spillere.

Dispensationer:

Der kan på alle hold benyttes 3 spillere, som er indtil 1 år for gamle uden forudgående at have søgt dispensation. Dog skal dette bemærkes på spillerlisten. Herudover kan dispensation i særlige tilfælde gives af turneringsledelsen. Eventuelle dispensationer givet af nationale forbund/regioner vedr. spillere, skal foreligge skriftligt.

Udskiftning:

Det er i alle klasser tilladt frit at udskifte og genindsætte spillere ved midterlinjen og med dommerens tilladelse (dog kun ved stop i spillet).

Ben Skinner: Benskinner er obligatorisk. Manglende benskinner medfører bortvisning til forholdet er bragt i orden.

Trøjer:

Hvis begge hold har samme trøjefarve, skal sidstnævnte hold skifte. Spillerne skal benytte samme trøjenummer under hele cuppen.

Boldstørrelse:

I klasse B14 spilles med boldstørrelse 4. I øvrige klasser spilles med boldstørrelse 5.

Udeblivelse:

Hvis et hold udebliver fra en kamp eller taber på protest, er resultatet 0 – 3.

Protester:

Protester skal afleveres skriftlig til turneringsledelsen af holdets ansvarlige leder senest 1 time efter

kampens afslutning vedlagt protestgebyr på kr. 300.00, som kun refunderes, såfremt protesten godkendes. Benskinner, smykker og trøjenumre er ikke protestgrundlag. Dommerafgørelser, der hvilet på et skøn er endelige og kan ikke omgøres. Protester afgøres af turneringsledelsen og kan ikke appelleres.

Advarsler og udvisninger:

Advarsler overføres ikke til næste kamp. Udviste spillere indberettes og er automatisk udelukket i

holdets næste kamp. I tilfælde af yderligere straf, vil der ske skriftlig underretning.

Dommere:

Kampene dømmes af norske og danske dommere, der påsættes af Vendsyssel Fodbolddommerklub. Alle kampe i Klasse B19, niveau 1 og B16, niveau 1 ledes af dommertrio. Der vil hvis kampprogrammet tillader det være dommertrio i udvalgte kampe. I A-finalerne er der dommertrio i alle klasser. I øvrige kampe er de to hold forpligtige til, hver at stille med en linjedommer, som kun markerer, når bolden er ude.

Forsikring:

Det er uhyre vigtigt og et krav, at hver person er forsikret hjemmefra enten via deres klubber eller gennem forældrenes forsikring. Skaw Cup kan ikke tegne forsikring på deltagerne.

.

Camping under Skaw Cup 2017.

Der vil under Skaw Cup blive indrettet en campingplads hvor der vil være mulighed for forældre at campere. Campingpladsen er beliggende ved SIKs klubhus, på Stadionvej 2 i Skagen. Badefaciliteter forefindes i klubhuset.

Pladsleje er et fast beløb på DKK 1.000,00. Beløbet dækker overnatninger fra lørdag den 22. juli til fredag den 28. juli 2017, kl. 12.00.

Derudover betales DKK 85,00 som engangsudgift for brug af el.

Forudbestilling er nødvendig. Betaling for camping betales ved ankomst til Skagen Stadion.

Kontakt Skagen Idræts Klub pr. mail, skagenik@skagennet.dk.

Mad under Skaw Cup.

Der vil altid være mulighed for at købe i mad i cafeteriaet i SIKs klubhus. Her er der et bredt udvalg af mad lige fra du står op til du går i seng. Desuden vil der i løbet af Cuppen blive arrangeret grill-aftener hvortil der kan købes billetter.

Med sportslig hilsen Skaw Cup-udvalget

.MORGEN BORD:

Hver dag under Skaw Cup serverer vi morgenbord fra kl. 07:30 - 10:00

i vores cafeteria

2 rundstykker m/ spegepølse, ost, marmelade og smør

samt frugt. Herti kaffe eller te

Kr. : 50,00

GRILLTALLERKEN

1 stk. steak

1 stk. pølse

m/kartoffelsalat

samt salat οg flutes, kr. 125,00

мan-, tirs- og onsdag kl. 18:00 - 20:00

Max. 250 pladser pr. dag.


Som tidligere år vil vi igen i 2017 afholde SKAGENS STØRSTE GRILL-FEST

Man-, tirs- og onsdag tænder vi op i grillen på Skagen Stadion og afholder Skagens største grill-fest.

Bestil billetten hjemmefra, så fratrækker vi 10% på regningen når du betaler.

Bestil dine grill-billetter på Skagenik@skagennet.dk og vi sender faktura med oplysning om betaling.

Vi glæder os til at se dig til SKAGENS STØRSTE GRILL-FEST


Skaw Cup – Skagen Idræts Klub Stadionvej 2 – 9990 Skagen

www.skawcup.dk mail: skagenik@skagennet.dk

Skaw Cup 2017, Infoskriv #2

lagt inn 13. mar. 2017, 02:00 av Rolf Vidar Gunnarsrud   [ oppdatert 10. feb. 2018, 08:40 av FK Toten ]


Påmelding for Skaw Cup 2017

Som informert i Infoskriv #1 av 8. februar og diverse foreldremøter nærmer vi oss fristen for første innbetaling/ Depositum og bindende påmelding til Skaw Cup 2017. 

 

 

Innbetal kr 1.500,-

Til konto 2050 28 03159

(Totens Sparebank, egen Skaw Cup konto for FK Toten)

innen 15. mars 2017

 

Merk innbetaling m/navn og lag

----------------------

 

TIPS!

Vi oppfordrer flest mulig av dere foreldre om å legge årets ferie til Skagen i perioden 22. juli til 27. juli.

Skagen er en kompakt by der fotball arenaen er sentralt plassert, men byen har mye å by på. Deriblant sandstrender, restauranter og koselige butikker.

Sjekk og bestill båtreise, Husvære og leiesykkel i God tid.

http://www.skawcup.dk/

 

Skaw Cup 2017, Infoskriv #1

lagt inn 8. feb. 2017, 05:03 av Rolf Vidar Gunnarsrud   [ oppdatert 10. feb. 2018, 08:40 av FK Toten ]

JADA ,

FK Toten opprettholder tradisjonen og reiser også i sommer til Skaw Cup. Årets turnering spilles lørdag 22. – torsdag 27. juli. Avreise den 21. juli med båt fra Oslo. Hjemreise den 28. juli.

 

I Gutteklassene har Skaw Cup opplevd et stort påtrykk av påmeldinger og FK Toten så seg nødt til å foreta en «blind-« reservering av lag i slutten av januar. Vi har meldt på følgende lag:

  • 1 lag i Gutter 16 Elite
  • 2 lag i Gutter 16 Ordinær klasse
  • 1 lag i Gutter 19 Ordinær klasse

Vi trenger en tilbakemelding og helst en oversikt over ca. hvor mange spillere som ønsker å delta. Snakk med ledere / trenerne for de enkelte lag om du tenker å delta eller ikke.

 

I Jenteklasse, Jenter 16, har FK Toten en noe lengre frist for påmelding og har derfor valgt å avvente dette. Skaw Cup er en 16 års turnering og med vårt 17-årslag finnes det noen utfordringer. Vi kommer tilbake på dette innen kort tid etter gjennomført planlagt møte med jentene.

 

Prisen for deltakelse er ikke fastsatt men blir på nivå med 2016, som ble ca. 4.000,-. Sluttsum avhenger noe av bl.a. antall påmeldte. Dette beløpet inkluderer:

·         buss tur/retur Lena – Oslo

·         båt tur/retur Oslo – Frederikshavn med Stena Line

·         middagsbuffet på utreise

·         lunsj buffet på hjemreise

·         buss tur/retur Frederikshavn – Skagen

·         overnatting på skole, 6 netter.

·         turneringsdeltagelse

·         3 måltider pr. dag. 

Sannsynlig innkvartering i forbindelse med cupen blir lagvis i klasserom på skole.

 

Deltakeravgiften deles i to. Første innbetaling av kr. 1500 gjelder som bindende påmelding. Dvs. at de som har tenkt å være med til Danmark må betale denne innen fastsatt frist, som er satt til 15. mars 2017.

 

Andre innbetaling har frist i mai/juni 2017. Endelig restbeløp kunngjøres så snart vi har oversikt over hvor mange som skal delta.  Det vil ikke bli utsendt faktura for beløpene, men det vil bli gitt påminnelse om innbetaling via klubbens hjemmeside og via hvert lag.

 

Info om eksakte priser, bindende påmelding for den enkelte spiller, innbetalinger og evt. inntektsbringende tiltak vil vi komme tilbake til raskest mulig. Evt. inntektsbringende dugnader for å redusere deltakeravgiften organiseres av det enkelte lag. Klubben gjør oppmerksom på at slike dugnader kommer i tillegg til klubbens ordinære inntektsbringende tiltak. 

 

For de som ønsker å følge oss på Skaw Cup i år vil jeg anbefale å ordne bosted tidligst mulig, da tilgjengelighet på feriehus og priser kan endres raskt. Vi håper at det er mange foreldre, søsken, besteforeldre og andre interesserte som vil være med til Danmark på ferie og som heiagjeng. Det er mange reisebyråer som tilbyr overnatting på hotell, i leiligheter eller feriehus. Ellers lønner det seg å bestille leie av sykkel i god tid på forhånd. Det er stor rift om leiesyklene ettersom dette er den enkleste måten å forflytte seg rundt i Skagen. 

 

Påmelding for Skaw Cup 2017

De av dere som ønsker og har anledning til å bli med på årets største fotballhappening må melde sin interesse til sin lagleder eller trener og etter hvert melde seg på ved å:

 

Innbetale kr 1.500,- på

konto 2050 28 03159

innen 15/3.

 

Merk innbetaling m/navn(spiller) og lag

----------------------

 

   

Kommentarer og spørsmål kan rettes til:

 

Rolf Vidar Gunnarsrud, rvrg65@gmail.com, 951 51 290

 

1-7 of 7